Coromandel - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Wouter Peerbooms - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Wouter Peerbooms - WaarBenJij.nu

Coromandel

Door: Lynette

Blijf op de hoogte en volg Wouter

23 Juni 2017 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Hallo allemaal,

Maandag zijn we vroeg opgestaan om nog even de laatste spullen in te pakken en rustig te ontbijten en daarna vanuit Auckland via een prachtige route langs de kust naar Whitianga te rijden. De rit duurde eigenlijk rond de 4 uur, maar door al het stoppen voor foto’s hebben we er wat langer over gedaan. Tussendoor zijn we ook nog gestopt bij een waterval vlak langs de weg (we moesten wel een beetje omrijden maar dat was het wel waard). Ik mocht nog niet rijden want ik was nog niet als extra driver toegevoegd waardoor ik heerlijk naar buiten heb kunnen kijken en constant ‘Ooh wat mooi’ en ‘Wauw’ aan het roepen was terwijl Wouter op de weg moest letten. Gelukkig waren er genoeg uitzichtpunten waar we even konden stoppen en ook Wouter van het prachtige uitzicht kon genieten en veel te veel foto’s maken.

We verbazen ons elke keer over hoe super groen het gras hier is! We zijn er nu achter dat het gras groener is aan de andere kant van de wereld  Het lijkt soms bijna het landschap van de teletubbies. We vragen ons af of dit komt door alle vulkanen hier en dat daarom de grond vruchtbaarder is ofzo, maar tot nu toe heeft nog niemand dit kunnen bevestigen.
Uiteindelijk waren we aan het begin van de middag in Whitianga. We zijn toen eerst maar naar een hostel gegaan (on the beach backpackers hostel). Het was een erg kleurig gebouw… met vriendelijke mensen. Nadat we onze spullen hadden weggelegd, hebben we een stuk over het strand gelopen en daarna nog even het centrumpje ingegaan. We kwamen een sport bar tegen waar het eten er erg goed uitzag. Hier hebben we wat gedronken en gegeten. Er stonden veel lekkere dingen op de kaart maar vooral de burgers klonken erg goed. Dat waren ze uiteindelijk ook! We kregen een mega bord met een grote burger en een berg frieten. Het was nog een heel gevecht om dit helemaal op te krijgen maar hij was zo lekker!

De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan, op de planning stond: hot water beach en de cathedral cove. We zagen ’s morgens dat je het beste vroeg naar hot water beach kon gaan om nog te kunnen graven anders was het water al te hoog. In het hostel hebben we een schep geleend en zijn we op weg gegaan. Je kunt daar namelijk een eigen hot pool graven op een bepaalde plek op dat strand. Toen we daar aankwamen waren er al veel andere. We hebben toen maar snel onze spullen neergelegd en zijn toen ook maar een plekje gaan zoeken. We hadden een mooie plek gevonden en Wouter begon ijverig te graven. We vonden het al best warm aanvoelen maar nog niet super warm. We mochten even bij de buren voelen en daar was het super warm… helaas ons gekozen plekje was koud. Dus maar opzoek naar een nieuwe plek, en weer begonnen met graven. Tijdens het graven was het al behoorlijk warm aan de voeten en moesten we elke keer van voet wisselen omdat je bijna verbrande… helaas gat 2 was veel te warm. Op naar poging 3, we wilde net beginnen toen 2 zwitsers ons aanboden om bij hun erbij te komen zitten. Zij hadden een groot gat waar genoeg ruimte was, deze was precies goed qua temperatuur om in te kunnen zitten, zelfs nog een beetje erg warm. Nadat we er een tijdje in hadden gezeten/gelegen, zijn we heel even de zee in gelopen en daarna was er een ander gat leeg en deze was precies goed qua warmte om er even in te liggen. We lagen net lekker toen er een net iets grotere golf kwam en het gat overstroomde, haha. Hierna zijn we maar langzaam terug naar de auto gaan lopen. Bijna bij de auto vonden we nog een telefoon in het water die iemand was verloren, net toen we terug wilde gaan lopen liep er een jongen erg zoekend rond, het was zijn telefoon. Weer een goede daad gedaan ;).

Ondertussen was ik geregistreerd als driver en mocht ik nu ook rijden, toch wel spannend is dat. Op het dashboard zit gelukkig een stikker met ‘keep left’ en ik had Wouter naast me die me daar wel aan hielp herinneren. Uiteindelijk kwamen we bij de parkeerplaats van de cathedral cove. Om bij de cove te komen moesten we nog een wandeling van ongeveer 30 minuten afleggen. Het uitzicht vanaf de route was al super maar eenmaal bij de cove aangekomen was dit super mooi! Het weer werkte ook goed mee, we hebben bijna de hele tijd heerlijk in het zonnetje gelopen. Na wat geluncht te hebben zijn we verder gaan lopen naar nog een uitzichtpunt en daarna nog 2 kleine strandjes: Stingray bay en Gemstone bay . Deze waren ook prachtig en hebben we heerlijk kunnen zitten en genieten van het uitzicht. Daarna zijn we langzaam terug gelopen naar de auto en terug gegaan naar het hostel. Hier hebben we lekker pasta gemaakt en daarna redelijk op tijd naar bed gegaan.
De volgende ochtend zijn we weer redelijk op tijd opgestaan om verder te gaan richting tauranga. Hier mochten we bij Rhys en zijn ouders blijven slapen. En hebben we een gezellige dag samen met Rhyce gehad op mount maunganui en het strand. Het waaide erg hard en het was wat bewolkt maar dat maakte het niet minder mooi. ’s Avonds zijn we met Rhys en zijn ouders nog bij een bar geweest en daarna bij hen thuis gegeten.

Vanmorgen hebben we een beetje uitgeslapen en zijn we na een ontbijtje rustig aan richting Rotorua gereden. Het regende kei hard wat wel jammer was. We zitten nu in het rock solid backpackers hostel waarin we vanuit de lounge kunnen kijken naar een klimhal. We hebben vanmiddag rustig aan wat rondgelopen en wat uitgerust en een soort van planning gemaakt voor de komende dagen. Worden weer drukke dagen maar wel met erg mooie en leuke dingen.

Liefs Lynette (en Wouter natuurlijk ook )

• 23 Juni 2017 - 11:27

Marjanne:

Leuk om ook de foto's te kunnen zien bij de verhalen ;-)
    nog een hele fijne tijd en lekker genieten. dikke knuffel M