Tijd voor een update - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Wouter Peerbooms - WaarBenJij.nu Tijd voor een update - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Wouter Peerbooms - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

04 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hallo allemaal!

ik kreeg te horen dat het weer tijd was voor een update. Blijkbaar zijn er al bijna 3 weken voorbij gegaan sinds mijn vorige verslag.

Ik zal beginnen met het saaie deel. Mijn stage gaat best goed, ik heb een boel papers gelezen om wat meer over het onderwerp te leren en een onderzoeksplan te schrijven. Verder ben ik de laatste weken bezig geweest om alle veiligheidprocedures te doorlopen om in het lab aan het werk te mogen. Na een enorme berg papierwerk en training voor de machines mag ik nu eindelijk aan de slag.

Twee weken geleden zijn hier in Student Village alle studenten (300 ongeveer) ingetrokken waardoor het een enorme chaos was de eerste paar dagen. In de week erna veel nieuwe mensen leren kennen, nieuwe vrienden gemaakt, spelletjes gespeeld, films gekeken, uitgegeaan en vooral erg veel gelachen. Die week was O(rientatie)-week voor de nieuwe studenten. De eerste dag was er een Powhiri waarbij de nieuwe studenten welkom geheten werden op de universiteit. Omdat ik hier graag bij wilde zijn heb ik maar een ochtend vrijgenomen van stage. De rest van de week veel rondgehangen en leuke dingen gedaan met mijn huisgenoten om die beter te leren kennen. De week goed afgesloten met een festival in de Hamilton Gardens.

Ik heb nog niet veel tijd gehad om uitstapjes te maken buiten Hamilton maar heb wel al wat door de stad heen gelopen en gelongboard. Vrijdag ben ik naar mijn eerste rugbywedstrijd gaan kijken, de Chiefs tegen de Blues. Het was een erg leuke wedstrijd met veel punten, harde tackles en een geweldige sfeer. Ik ga zeker nog een keer! Gisteren ben ik naar Lake Rotoroa geweest. Het meer ligt in Hamilton en is niet erg groot. Heb er een rondje omheen gemaakt op mijn longboard met erg mooi uitzicht over het meer. De komende weekenden ga ik proberen om wat uitstapjes te doen naar de vele mooie dingen hier in de buurt.

Vandaag staat er een touch-rugby toernooi tussen de vier Halls of residence op het programma. Eens zien of rugby wat voor mij is.

Tot de volgende update!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Actief sinds 06 Feb. 2017
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 9005

Voorgaande reizen:

08 Februari 2017 - 24 Juli 2017

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: