Goed weer voor een verslag - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Wouter Peerbooms - WaarBenJij.nu Goed weer voor een verslag - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Wouter Peerbooms - WaarBenJij.nu

Goed weer voor een verslag

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

14 April 2017 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hallo allemaal,

Een lang weekend en een cycloon geven me wat tijd om weer een verhaaltje te schrijven.

Ik ben ruim over de helft van mijn stage, nog 5 weken te gaan. Er begint gelukkig ook wat schot in de zaak te komen. Het is me gelukt om vezels te produceren die goed genoeg zijn om in plastic te verwerken. Deze week heb ik dan ook mijn eerste composieten gemaakt en met een spuitgiet machine ook al de eerste trekstaven gevormd. Volgende week staat er meer lab werk op de planning en daarna kan ik trekproeven gaan doen. Hopelijk heeft het materiaal wat interessante eigenschappen!

Het is alweer een tijdje terug dat ik wat geschreven heb, dus ik moet even nadenken waar ik verder moet gaan….

Het weekend van 24 maart ben ik met wat mensen van mijn stage naar de pub geweest, dat was een gezellige avond met paar lekkere Nieuw-Zeelandse biertjes. Dat weekend was ook het Balloons over Waikato festival met een licht- en vuurwerkshow vlakbij de universiteit. De lichtshow was leuk maar het vuurwerk was toch wel het mooist. Spectaculair siervuurwerk dat samen met de muziek een geweldige show gaf!

De week daarna heb ik hard aan mijn stage gewerkt zodat ik de vrijdag vrij kon nemen om naar Tauranga te gaan. Samen met mijn buurman ben ik op donderdagavond vertrokken en met een luxueuze bus ongeveer een uur naar het oosten gereisd. De vrijdag hebben we wat door het centrum van Tauranga gelopen met mooi uitzicht over het water en de heuvels rondom de stad. Doordat iemand ons eerder de weg had gevraagd naar de Art Gallery zijn we daar maar naar binnengelopen toen we er toevallig langskwamen. Er was een straatkunst expositie met erg mooie kunstwerken en zelfs wat virtual reality. We verwachtten er allebei niet veel van maar dat maakte het alleen maar beter.

De zaterdag waren we zo gek om om half 6 op te staan om naar Mount Maunganui te gaan. De zonsopgang vanaf de top van de Mount was geweldig. De foto’s zijn mooi, maar in het echt was het nog veel beter. Daarna een goed ontbijt gegeten en een dutje gedaan om ’s avonds te gaan uiteten in een leuke kroeg met live muziek. Een goede afsluiting van een leuke dag.

De zondag zijn we weer teruggegaan naar Mount Maunganui. Nu omdat Student Village hierheen kwam om er de dag door te brengen en we met hen terug zouden gaan naar Hamilton. We hebben met een aantal mensen wat langs het strand gelopen en heerlijk gezwommen met fantastisch uitzicht op de Mount. Daarna zijn we weer naar de top gegaan om te genieten van het uitzicht. Het was nu wel een stuk zwaarder om boven te komen doordat de zon volop scheen. De weg naar beneden slingert rondom de berg wat mooi uitzicht geeft naar alle kanten. Een geweldige dag met leuke mensen en weer wat nieuwe vrienden!

De week erna hadden we weer een block evenement. We zijn samen met blok 3 gaan bowlen, altijd leuk! En wees niet bang, ik heb de Nederlandse eer hoog gehouden door de twee potjes op mijn baan te winnen. Die week was er ook weer wat georganiseerd voor heel student village, Secret Easter. Een excuus om iemand een heleboel chocola te geven zonder dat ze weten van wie het komt, en natuurlijk te hopen dat je zelf evenveel chocola terugkrijgt.

Daarna werd het erg rustig in student village omdat iedereen 2 weken vakantie heeft, iedereen behalve ik natuurlijk. Het bok is erg rustig, wat wel vreemd is na de drukke weken waarin er altijd wel wat te doen was. Het heeft ook wel zijn voordelen. We kunnen nu verstoppertje spelen in het gebouw. Alle lichten uit en alle kamers mogen gebruikt worden, erg leuk maar niet comfortabel om drie kwartier in een kast te zitten wachten tot je gevonden word.

Afgelopen woensdag stond er een hike bij Te Aroha op het programma met de achterblijvers. Helaas heeft cycloon Cook roet in het eten gegooid. Hetzelfde geldt voor mijn plannen voor het lange weekend, ik had een auto willen huren om wat dagtripjes te doen maar met het weer dat er voorspeld was leek dat toch geen slim plan. Uiteindelijk viel de cycloon hier in Hamilton wel mee, heb er niet veel van gemerkt buiten wat regen.

Tot de volgende keer!

  • 15 April 2017 - 07:49

    Ilse Joan:

    Ha Wouter, wat een belevenissen. Heel leuk om te lezen. Succes met de vezels. Lieve groeten van ons allemaal. Ils

  • 15 April 2017 - 10:14

    Vivian:

    Wauw, we hadden al een sneakpeak van de foto's gehad, maar dit is echt mooi! Hopelijk kun je dat tripje in het weekend snel over doen. Succes in het lab deze week! Xx Viv

  • 17 April 2017 - 21:04

    WP:

    Ben gewoon jaloers. Er leuk om te lezen dat je zo'n mooie tijd hebt daar. Veel plezier en zorg ervoor dat we jaloers blijven

  • 23 April 2017 - 14:11

    Peterine:

    Ha Wouter, wat leuk om je verslagen te lezen. Nog geen keer gereageerd daarom nu toch maar een keerjte op een oude verhaal. Maar wat een prachtige foto's en inderdaad weet ik maar al te goed dat het meer indruk maakt als je het meemaakt. Veel succes met het uitzoeken van de vezels, maak er iets moois van. groetjes Peterine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Actief sinds 06 Feb. 2017
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 8996

Voorgaande reizen:

08 Februari 2017 - 24 Juli 2017

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: