Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wouter Peerbooms - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wouter Peerbooms - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Lynette

Blijf op de hoogte en volg Wouter

02 Juli 2017 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hey allemaal,

Afgelopen donderdag zijn we vanuit Taupo doorgereden richting Wellington, over de desert road. Na rustig onze spullen te hebben opgeruimd, ontbeten te hebben en uitgecheckt te zijn, zijn we op weg gegaan. Dit was een mooie route en weer prachtig uitzicht, over o.a. de tongariro national park en de Mount Ruapehu. Waar we 2 dagen ervoor nog op gelopen hadden. Het was ongeveer 4 uurtjes rijden tot aan Wellington.

Eenmaal in Wellington moesten we toch even wennen aan de drukte van auto’s om ons heen in de drukke stad. Maar na een aantal keer een foute afslag genomen te hebben hadden we het weer helemaal door. We kwamen aan bij een hostel, we zagen overal al veel mensen in rode shirts lopen en vroegen ons al af wanneer de Lions weer moesten spelen en waar dit zou zijn, maar dat gingen we nog wel uitzoeken. (de Lions zijn het nationale rugby team van Ierland en Engeland welke een grote tour doen door Nieuw Zeeland en hier tegen veel verschillende rugby clubs spelen) We kwamen er sneller achter dan gedacht want het eerste hostel had nog maar voor 1 nacht plek en was daarna volgeboekt omdat zaterdag de Lions tegen de All Blacks spelen, in Wellington. Dus zijn we maar verder gaan zoeken, hostel 2 was helaas ook helemaal vol geboekt. Gelukkig hadden ze in hostel 3 nog net 2 bedden voor 2 nachten vrij! Dit hebben we maar meteen gedaan :)

Het hostel had geen hele grote keuken, maar had een regeling met een bar/restaurant ernaast, dat gasten daar een simpele maaltijd konden krijgen. Na alle spullen weg gelegd te hebben, de auto geparkeerd te hebben en bij de i site langs te zijn gegaan zijn we dan ook maar wat gaan eten. Op het menu voor vandaag: curry met kip. Deze was erg pittig, maar wel goed te eten. Daarna hebben we nog rustig wat in het hostel rond gehangen en zijn redelijk op tijd naar bed gegaan.

Vrijdag ochtend zijn we op tijd opgestaan om van het ontbijt te kunnen genieten (dit was ook inbegrepen). Toen we beneden kwamen stond er een mega bak met pannenkoekenmix en kon je daarvan zelf pannenkoeken staan bakken. Het duurde even maar we hadden uiteindelijk 2 goede pannen en een fornuis dat goed werkte en hebben een hele stapel heerlijke pannenkoeken gemaakt, jammie! Na het ontbijt zijn we de stad in gelopen richting mount Victoria. Dit is een berg midden in de stad, waar je een goed uitzicht hebt over de stad en het water. Hier kwamen we nog een hele boel mensen in rode shirts tegen (allemaal lion fans) die achter een fan bus aan rende om ermee op de foto te gaan, erg grappig om te zien.

Na de mount zijn we naar het nationale museum gegaan, Te Papa. Hier hadden ze verschillende exposities over de eilanden, het ontstaan van aardbevingen/tsunami’s/ vulkaan uitbarstingen, maori, de geschiedenis, de dieren en nog veel meer. Hier hebben we voor de lunch een hele tijd rond gelopen en veel gezien, tot we toch wel honger kregen. We zijn toen maar naar een leuk en gezellig Irish cafe gegaan en hebben hier lekker gegeten. Na het eten zijn we weer terug gegaan naar het museum, want er waren wel nog een aantal exposities die we toch nog wel erg graag wilde zien. Uiteindelijk waren we rond 6 uur weer terug in het hostel en zijn we bij het cafe ernaast gaan eten. Deze keer was het pasta, welke erg lekker was. Na het eten waren we eigenlijk van plan om rustig in de lounge wat te gaan lezen, tot er 2 Canadezen binnen kwamen en een film gingen kijken: Lord of the rings, return of the king. Ze vroegen of we het erg vonden als ze die gingen kijken. Wij hebben onze ereader toen maar snel weg gelegd en zijn gezellig mee gaan kijken. Erg leuk om die film hier nog eens te zien en vooral ook om mount doom in de film te zien en toch kleine stukjes te herkennen waar we zelf geweest waren. Al met al een erg gezellige en leuke dag.

Zaterdag ochtend ging al erg vroeg de wekker want om kwart over 7 zaten we netjes met alle spullen ingepakt in de auto op weg naar de ferry. Want het is tijd om naar het zuidereiland te gaan!! Het was niet ver rijden vanuit het hostel en we waren dan ook weer te vroeg daar. Na een tijdje in de rij wachten tussen verschillende auto’s en campers mochten we dan eindelijk de boot op/in. Hier werden we naar een plekje geleid. Nadat de auto op zijn plek stond zijn we naar de lounge plekken gegaan waar we een mooi plekje aan het raam vonden waar we lekker hebben kunnen zitten. We hadden nog niet ontbeten dus dit hebben we maar op de boot gedaan. Hier kregen we een mega ontbijt, wat erg lekker was. Het regende wat waardoor we niet de hele tijd buiten hebben kunnen staan kijken, maar tussen de buitjes door zijn we wel een aantal keer even gaan kijken. Hier waaide het heel hard wat erg leuk was en waardoor de dufheid meteen weg was en we erg hebben gelachen. Na ongeveer 3 uur kwamen we aan in Picton en waar ons Zuidereiland avontuur kan beginnen. Maar dit lezen jullie in het volgende verhaal wel ;)

Groeten,
Wouter en Lynette