Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Wouter Peerbooms - WaarBenJij.nu Nelson - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Wouter Peerbooms - WaarBenJij.nu

Nelson

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

04 Juli 2017 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hallo allemaal,

Ons laatste verslag zijn we geëindigd toen we zaterdag met de ferry in Picton aankwamen. Van Picton zijn we meteen doorgereden naar Nelson. Hier hebben we ingecheckt in The Prince Albert, een leuk backpackers hostel gecombineerd met een Engelse pub. Dit kwam goed uit omdat ‘s avonds de 2de test van de All Blacks tegen de Lions gespeeld werd. Die wedstrijd hebben we dan ook lekker met een pint erbij staan kijken in de pub. Het was nog afwachten of er meer All Blacks of Lions supporters waren, maar het was redelijk gelijk verdeeld en de sfeer was erg goed.

De volgende dag hebben we een lekker lui dagje gehad. Met een kopje thee en een boek hebben we de regenachtige dag heerlijk binnen doorgebracht. We zijn wel nog even door Nelson heen gelopen om naar de i site te gaan om uit te zoeken wat we nog in en rondom Nelson wilden doen.

Op maandag moesten we vroeg op om richting Kaikerikeri te rijden. Vanaf hier zijn we met een bootje het Abel Tasman National park binnengegaan. Tijdens de boottocht werd er verteld over de verschillende stranden en eilandjes voor de kust. We hadden van tevoren al gezien dat er een zeehondenkolonie op een van de eilanden zit en dat er ook kans is om er pinguïns tegen te komen. We hielden onze ogen dus open en de camera klaar. Na een uurtje op de boot kwamen we aan bij het strand waar we aan onze wandeling konden beginnen. De wandeling was ongeveer 4 uur lang en een deel van de Abel Tasman coast track, een van de great walks in Nieuw Zeeland. Het was een erg mooie wandeling met prachtig uitzicht en hele mooie stranden, het weer was die dag ook erg goed, genieten dus. Halverwege zijn we op een bankje gaan zitten om wat te lunchen. Nog voordat we het brood uit de tas hadden gehaald waren we al omsingeld door een boel kleine vogeltjes. Ze kwamen steeds dichterbij en een ervan was zelfs brutaal genoeg om op onze knie te komen zitten om maar wat te eten te krijgen. Hierna zijn we verder gelopen naar ons ophaalpunt en hebben we nog even onze voeten kunnen koelen in zee voordat de boot kwam. Heb water was heerlijk verkoelend, misschien wel te verkoelend, of gewoon erg koud. Op de terugweg stuurde de kapitein vlak langs een van de eilandjes waar een zeehondenkolonie op de rotsen lag te zonnebaden. Door de kleur van de zeehonden was het nog goed zoeken maar als je eenmaal wist waar je naar moest kijken zag je ze opeens overal liggen. En als kers op de taart hebben we ook nog een blauwe pinguïn zien zwemmen, toen kon de dag helemaal niet meer stuk!

Vandaag was het weer tijd om uit Nelson te vertrekken. ’s Ochtends zijn we na het ontbijt eerst nog even naar het middelpunt van Nieuw Zeeland gelopen. Een heuvel met erg mooi uitzicht over Nelson. Daarna hebben we onze spullen gepakt en zijn we op weg gegaan. Een lange dag rijden naar de volgende mooie bestemming, Franz Josef!

Tot de volgende update,
Lynette en Wouter