Vertrokken uit Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Wouter Peerbooms - WaarBenJij.nu Vertrokken uit Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Wouter Peerbooms - WaarBenJij.nu

Vertrokken uit Hamilton

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

18 Juni 2017 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hallo allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat ik een update heb geplaatst. Dat komt natuurlijk doordat ik het veel te druk heb gehad om aan schrijven te denken. Nou ja.. schrijven heb ik wel gedaan, maar dat was voor mijn stageverslag. Als ik dan toch al over het verslag begin kan ik ook maar meteen laten weten dat ik mijn stage goed heb afgesloten. Het verslag was volgens mijn supervisor erg goed geschreven en ik kreeg te horen dat ze geen last van me hebben gehad, wat ik altijd een groot compliment vind. Het is nog even afwachten wat ze in Eindhoven van mijn werk vinden, maar ik verwacht dat dat wel goed zit.

Naast het afronden van mijn stage en het schrijven van het verslag heb ik ook nog wat leuke dingen gedaan. De eerste van deze dingen na de laatste update was een georganiseerde trip van student village naar de Karangahake gorge, Waihi Beach en Te Aroha. De karangahake gorge is een kloof, uitgesleten door een rivier, die erg mooi is om doorheen te lopen. De overblijfselen van een periode waarin er veel goud gezocht werd in de kloof zorgen ervoor dat er genoeg te zien is. Waihi beach hebben we maar kort bezocht en de meesten van ons vonden het niet warm genoeg om te gaan zwemmen. Daarom hebben we maar wat mooie foto’s genomen en zijn we ergens gaan zitten om te eten. De laatste stop op deze trip was Te Aroha, waar we een geiser hebben gezien. De spanning was om te snijden toen we (met 3 mensen) stonden te wachten tot de geiser zou spuiten. Na ongeveer een half uur begon er wat meer stoom uit op te borrelen en was er wat gesis te horen. Vol verwachting durfden we niet te knipperen omdat we bang waren het te missen. En toen was het eindelijk zo ver, het moment waar we zo lang op gewacht hadden. De geiser spoot een straal die wel 2 meter hoog was, en het stonk ook nog naar rotte eieren.

Verder ben ik ook nog cultureel verantwoord bezig geweest, 2 keer naar het museum in Hamilton. De eerste keer was om de algemene exposities te bekijken. Een erg mooi stuk over de Nieuw Zeelandse deelname in de wereldoorlogen gaf een goed inzicht hoe de oorlog aan deze kant van de wereld beleefd is en wat voor invloed die gehad heeft op het leven hier. Het mooiste stuk van het museum vond ik de grote Maori waka, waar de hele geschiedenis van deze ene kano werd verteld. De tweede keer dat we naar het museum zijn geweest was om de Permian monsters te zien. Een expositie over het leven op aarde voor de tijd van de dino’s. Erg leerzaam maar veel te veel gekke namen om alle dieren de er leefden te onthouden.

In student village hebben we nog een aantal leuke dingen gedaan voordat ik afscheid mocht nemen. Eerst was er een groot diner ter ere van de exchange studenten die na het eerste semester weer naar huis zouden gaan. Erg lekker eten en een aantal goede speeches om afscheid te nemen. Hierna begon het pas echt te voelen alsof mijn tijd in Nieuw Zeeland er bijna op zat. Gelukkig hadden we nog een feestje waar we verplicht verkleed naartoe moesten. Dit lieten we ons geen 2 keer zeggen en we hebben met een aantal fans wat Sharknado kostuums in elkaar geflanst. Een erg leuke avond met veel complimenten over onze verkleedkunsten tot gevolg. Verder zijn we nog als blok uitje naar een all you can eat mongolian bbq restaurant geweest. Erg veel lekker eten, erg veel gezelligheid, en erg veel lawaai is een goede samenvatting van die avond.

De laatste werkdag dat ik in Hamilton was heb ik de huurauto opgehaald waarin we de komende 5 weken gaan rondreizen. Ik moest meteen wennen aan het rijden aan de verkeerde kant van de weg. Ik moest namelijk naar de taartenwinkel om een heerlijke banoffee taart op te halen om te trakteren op stage voor mijn afscheid. Het rijden viel erg mee en ik was al vrij snel gewend aan het links rijden. De taart was erg lekker en het afscheid op stage was erg gezellig.

Afgelopen zondag was het dan zo ver om te vertrekken uit student village. De laatste dingen wassen en mijn tas verder inpakken was mijn plan voor die ochtend, maar dat werd in de war geschopt door een verassingsontbijt gemaakt door mijn blok. Geweldig dat er een aantal mensen om 6 uur opgestaan zijn om een ontbijt te maken voor de 30 fantastische mensen uit ons blok. Na een emotioneel afscheid met de laatste foto’s samen was het tijd om weg te rijden en deze geweldige nieuwe vrienden achter te laten zodat ze konden studeren voor hun tentamens.

Mijn reis ging naar Raglan. Hier heb ik een paar dagen heerlijk gerelaxed en afgeschakeld na de drukte van de laatste weken stage. De hoogtepunten van mijn 3 dagen in Raglan waren Bridal Veil Falls en het Raglan museum. Bridal Veil Falls is een 55 meter hoge waterval die met 10 minuten lopen vanaf de parkeerplaats te bereiken is. Vanaf de top zijn er een stuk of 200 treden om beneden te komen, met op verschillende plekken schitterend zicht op de spectaculaire waterval. Het museum bestond voornamelijk uit een verzameling van stenen werktuigen uit de vroege Moari tijd tot de tijd dat de Europeanen aankwamen in Raglan. Erg mooi om te zien wat voor werktuigen er gebruikt werden en hoe deze gemaakt werden.

Na 3 dagen relaxen miste ik de mensen uit student village toch te veel en ben ik teruggegaan om 2 nachten in Hamilton door te brengen. Op donderdag ben ik samen met Isabel een mooie hike gaan doen in Te Aroha. De summit track naar de top van mount Te Aroha was een mooie tocht die de eerste 2 uur steil omhoog liep, met onderweg prachtig uitzicht over de vlakten en een geweldig 360 graden uitzicht vanaf de top. Vanaf de top was het voornamelijk naar beneden door een mooi bos waar de paden niet al te makkelijk waren, dit maakte de tocht naar beneden zelfs zwaarder dan het stuk omhoog. Een geweldige wandeling met fantastisch gezelschap!

Vrijdag was het dan eindelijk zo ver. Lynette kwam aan in Nieuw Zeeland! ’s Ochtends ben ik vertrokken naar Auckland en heb ik ingecheckt in ons hotel. In de drukte van Auckland was het stressen om op tijd bij het vliegveld te komen om Lynette op te halen. Maar uiteindelijk toch nog meer dan een uur staan wachten tot we eindelijk weer samen waren. Het gevoel om haar eindelijk weer terug te zien na 4 manden is moeilijk te beschrijven, daarom ga ik dat hier ook niet proberen. Die avond om het te vieren maar een Belgisch biercafé opgezocht om lekker te eten en goed bier te drinken.

Onze eerste dag samen in Auckland was een succes. We hebben lekker uitgeslapen en zijn na een goed ontbijt de stad gaan verkennen. Langs het water lopend hadden we al een aantal keer de Sky Tower gezien en daar zijn we uiteindelijk ook beland. Met een mooi uitzicht over heel Auckland vanaf het platform op 220 meter hoogte was er genoeg te zien. De plekken waar de vloer van glas was, gaven toch wel een vreemd gevoel om overheen te lopen. Maar als een klein meisje je verteld dat het nep is, moet je er wel gewoon overheen. Na deze lange en leuke dag zelf een lekkere hamburger gemaakt in het appartement en op tijd naar bed om de volgende dag weer leuke dingen te doen.

Vandaag zijn we op tijd opgestaan om naar Mount Eden te lopen. De hoogste vulkanische berg in Auckland zou een mooi uitzicht over de hele stad moeten geven. Na een uur lopen kwamen we aan bij de voet van de berg en begonnen we aan de klim. Onderweg konden we al zien dat het uitzicht mooier en mooier werd, hoe hoger we kwamen. Vanaf de top was het geweldig! De bewolking zorgde ervoor dat we niet heel ver konden kijken, maar het uitzicht over het centrum en de rest van Auckland was schitterend.

Nu maar eens kijken wat we de komende weken allemaal willen bekijken en vooral waar we morgen heen gaan als we uit Auckland vetrekken.

Doei!



  • 18 Juni 2017 - 15:10

    Ils:

    Heel veel plezier samen. Lekker genieten van deze weken. Dikke knuffel van De Engeltjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter

Actief sinds 06 Feb. 2017
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 9021

Voorgaande reizen:

08 Februari 2017 - 24 Juli 2017

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: